|
Dobre rady na złe odpady.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1992 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
1. TEMAT: Dobre rady na złe odpady. Wycieczka badawcza połączona z wielkim sprzątaniem ? ?Sprzątanie Świata?
2. DZIAŁ PROGRAMU: Wychowanie umysłowe (poznanie przyrody- ochrona środowiska); 3. CELE OPERACYJNE: Dydaktyczne: a) Ogólne: - Zapoznanie z koniecznością sortowania odpadów wytwarzanych przez ludzi; - Uświadomienie potrzeby ograniczenia ilości śmieci poprzez stosowanie opakowań wielokrotnego użytku; b) Pośrednie - Uświadomienie zagrożeń wynikających z nadmiernego zaśmiecania środowiska. - Reagowanie na sygnały, dzielenie przestrzeni z innymi; c) Szczegółowe: Dziecko wie(zna, rozumie)? pojęcie śmieci i ich szkodliwości; - Zabawa ruchowa; - Treść objaśnień dotycząca potrzeby sprzątania i sortowania śmieci; - Kosz na śmieci; Dziecko potrafi (umie, stosuje, wykonuje) - Uważnie słuchać i reagować na sygnały i polecenia; - Przestrzegać zwyczaju spokojnego wyczekiwania na swoją wypowiedź;
Wychowawcze: Poznawczy: zna znaczenie i potrzebę zdrowego środowiska d) Zapoznanie: - Pozna wartości zdrowego i czystego środowiska; e) Emocjonalne: - Nabywanie zwyczaju kolejnego wypowiadania się w zespole; - Przestrzeganie zwyczajów zgodnego współdziałania - Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wszystko, co nas otacza; f) Motywacyjno ? działaniowy: ? Podjęcie postanowienia: będziemy sortować śmiecie i dbać o czystość naszego otoczenia; 4. METODY WSPIERANIA AKTYWNOŚCI EDUKACYJNEJ DZIECKA: a) Informacyjne: Narracja: rozmowa, objaśnienia; Pokaz : Historyjka obrazkowa; b) Heurystyczne: Problemowa: Dyskusji przy omawianiu pojęcia odpadów, zaśmiecania środowiska 5. FORMY ORGANIZACYJNE NAUCZANIA I AKTYWNOŚCI DZIECI; a) Indywidualna: wypowiadanie się na podstawie pytania; b) Zbiorowa: rozmowy przy pokazie; udział w zabawie ruchowej, rozwiązywanie zagadki, prace porządkowe podczas akcji; 6. ŚRODKI DYDAKTYCZNE W INICJOWANIU CZYNNOŚCI UCZENIA SIĘ DZIECI: Konwencjonalne: kubeczki plastikowe, gazety, butelki szklane, jabłko-ogryzek, opakowania papierowe, kosze kolorowe do segregacji śmieci, rękawiczki,
PRZEBIEG ZAJĘCIA Nawiązanie do tematyki zajęcia: o O czym dzisiaj porozmawiamy dowiecie się, gdy odgadniecie zagadkę w postaci ilustracji; o pokaz ilustracji : Widok ogródka przedszkolnego całego w kwiatach i pięknej trawie; o Widok ogródka przedszkolnego całego zaśmieconego różnymi odpadkami. o Zabawa ruchowa ?wrzuć do kosza? o Rozmowa na temat zaśmieconego ogródka i o zaśmiecaniu naszego otoczenia; o Wyjaśnianie konieczności sprzątania i sortowania śmieci; o Zabawa pt: Posegreguj odpadki. o Wyjście na wycieczkę badawczą połączoną z akcją ?Wielkiego Sprzątania Świata? o Zbieranie i segregacja -prawdziwych śmieci.
Autor: Iwona Gerus |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|